Effektiv rekrutterings-proces med klarhed for alle, praksisindsigt og rekrutterings-dashboard

Successors rekrutterings-dashboard sikrer, at kunden kan følge processen gennem hele forløbet. Intet bliver tabt mellem stolene og at alle ved hvor vi er i processen og hvad næste skridt er.

Successor sikrer gennemsigtighed for de forskellige parter, der er involveret i processen. Alle ved hvad der forventes af dem og hvad de selv kan forvente sig. Det skaber de bedste resultater i den sidste ende og det mest smidige og effektive forløb.

Vi skræddersyr hver enkelt rekruttering

1. Profil og jobanalyse

Successor udvikler sammen med kunden en klar og tydelig stillingsbeskrivelse og kandidatprofil, som er skræddersyet til den enkelte rekruttering.
Jobanalysen tydeliggør forventningerne til den nye leder og de kompetencer og erfaringer, der skal til for at lykkes i stillingen.

2. Search

For hver stilling udarbejdes en skræddersyet search-strategi som udgangspunkt for at finde de rigtige potentielle kandidater til stillingen. Herunder print, digitalt, evt. video, sociale medier og individuel search.

3. Screening

Ved screening udarbejdes en ’shortlist’ af potentielle kandidater, som kunne være relevante til stillingen og går videre til førstesamtale.

4. Første samtale

I den første samtale er formålet at få afklaret om kandidaten grundlæggende matcher den opstillede profil. Her afdækkes kandidatens kompetencer, person og evne til at kunne varetage stillingen succesfuldt.

5. Tests

De sidste kandidater i opløbet kan efter anden samtale inviteres til udvalgte rekrutteringstests mhp at vurdere personlighedstræk og kognitive evner.
Successor anvender markedets bedste og mest anerkendte tests, herunder personlighedstests Hogan og OPQ samt intelligensstruktur-testen IST 2000 R.

6. Case-opgave

Case-opgave interviewet baseres på en case-opgave, som er udviklet af Successor i samarbejde med kunden. Interviewet afholdes af Successor, eventuelt sammen med kunden med erfaring fra en lignende stilling. Case-opgave interviewet giver robust indsigt i kandidatens forståelse for kerneopgaven og evne til at navigere i samspillet med det lokale erhvervsliv og den politiske kontekst i den konkrete stilling.

7. Anden samtale

Anden samtale gennemføres med få udvalgte relevante kandidater, som på det overordnede niveau vurderes at matche stillingen.
I anden samtale skal kandidaten møde nøgleaktører fra organisationen
og komme tættere på udvælgelse til den konkrete stilling og organisation.

8. Beslutning

Successor udarbejder en samlet skriftlig rapport med en begrundet indstilling til kandidatvalg. Den skriftlige rapport er opbygget om Successors visuelle dashboard og rummer bl.a. en vurdering af kandidaten ift den besluttede personprofil, personlighedstræk og intelligens samt lederadfærd, styrker og svagheder.
Successor giver vores konkrete anbefaling og diskuterer sammen med kunden den bedste kandidat til jobbet.

9. Jobtilbud

Jobtilbud og forhandling varetages ofte af organisationen selv, men Successor kan i nogle tilfælde bistå med konkrete indsigter, benchmarks i markedet samt proces for håndtering af forhandlingen for at sikre de gode relationer.

10. Opstart og forankring

Successor afholder et opstartsmøde med den ansatte leder for at videregive indsigter fra rekrutteringsprocessen, som kan være nyttige.
Efter 3 måneder
følger Successor op med kunden og den nyansatte for at sikre, at den nye leder er kommet godt i gang i organisationen og i den nye stilling.
Med baggrund i Successors kendskab til stillingen og kandidaten kan vi bidrage til en god og effektiv opstart i stillingen med coaching fra Successors konsulenter og eventuelt udarbejdelse af en udviklingsplan for den nyansatte leder.

Kontakt os nu
Vil du være sikker på, at du finder den rigtige til jobbet, som også kan løfte kerneopgaven?
Effektiv rekruttering. Sikkert og trygt.